خانه   /   مقالات   /   طراحی سایت پزشکی و اهمیت آن
radasa 2022-09-11 104view 0 comment

طراحی سایت پزشکی و اهمیت آن

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است، طراحی مشاغل و کسب و کارها به طور گسترده‌ای افزایش یابد. به همین دلیل وب‌سایت پزشکان راه میان‌بر و مطمئنی است که اکثر افراد می‌توانند به صورت آنلاین از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.  طراحی سایت پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. به طوری‌که همه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت پزشکی در جریان ویزیت آنلاین، مشاوره دارو، نوبت گیری آسان و…. قرار گیرند. این امر سبب می‌شود، افراد زیادی بدون صرف وقت، انرژی، هزینه و… به صورت غیر حضوری از انواع خدمات پزشک مورد نظر خود اطلاع یابند.

ویژگی‌های طراحی سایت پزشکی

امروزه پزشکان زیادی اقدام به طراحی سایت می‌کنند، این امر کمک شایانی به پزشکان و مراجعه کنندگان می‌کند. طراحی سایت پزشکی از ویژگی‌هایی برخوردار است. جهت آشنایی با این ویژگی‌ها با ما همراه باشید:
  • طراحی که جهت سایت پزشکی صورت می‌گیرد باید متناسب با فضای پزشکی باشد.
  • لازم است خدمات پزشکی در دسته‌بندی مناسب قرار گیرند.
  • سیستم نوبت دهی سایت پزشکی باید به صورت آنلاین باشد. به طوری‌که افراد بتوانند هر زمان که مایل هستند اقدام به نوبت گیری کنند.
  • پزشک می‌تواند مقالات تخصصی خود را در سایت قرار دهد.
  • طراحی سایت نقش مستقیمی در ارائه آمار بیماران ایفا می‌کند. به طوری‌که پزشک می‌تواند به راحتی بیماران و نوع بیماری آن‌ها را طبقه بندی کند.
  • طراحی سایت باعث می‌شود، پزشک در مدت زمان کوتاهی بین مردم شناخته شود .
  • تحقیقات نشان می‌دهد در کنار طراحی سایت، پزشکان می‌توانند از فضای مجازی همچون اینستاگرام و… نیز جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
   

طراحی سایت چه امکاناتی برای پزشک مهیا می‌کند؟

جذب مخاطب، معرفی توانمندی پزشک، تجربه‌های مهم و ارزشمند، معرفی خدمات و… از جمله مواردی هستند که به شناخته شدن پزشک به طور وسیع و گسترده کمک می‌کند. طراحی سایت پزشکی باعث می‌شود، پزشک در مدت زمان کوتاهی بتواند بیماران بیشتری را ویزیت کند. با توجه به نوبت گیری اینترنتی، همه افراد در زمان مشخص شده به مطب مراجعه می‌کنند. بنابراین از شلوغی و سر و صدا در مطب جلوگیری می‌شود.

طراحی سایت پزشکان مختلف

پزشکان زیبایی و دندانپزشکان با طراحی سایت می‌توانند نمونه کار خود را در وب‌سایت قرار دهند. معمولا قرار دادن فیلم‌های مختلف از عملکرد و خدمات پزشکی نقش زیادی در جذب کاربران دارند. پزشکان در حوزه‌های مختلف با طراحی سایت می‌توانند دریابند که بیشتر افراد از چه بیماری‌هایی رنج می‌برند. از این طریق می‌توانند با قرار دادن محتواهای ارزشمند و علمی به سلامت افراد جامعه نیز کمک کنند.

موثرترین روش تبلیغ

امروزه روش‌های زیادی برای تبلیغ کسب و کارها وجود دارد. یکی از روش‌های تبلیغات پزشکان ، طراحی سایت پزشکی می‌باشد. این روش می‌تواند بسیار موثر و کارساز عمل کند. علاوه بر خدمات پزشکی، نوبت دهی آنلاین، ویزیت از راه دور و… درج آدرس دقیق و شماره تلفن مطب از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. مطب‌ها و کلینیک‌های زیادی وجود دارند که اکثر خدمات خود را به صورت آنلاین به کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهند.   طراحی سایت پزشکی   طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که همه افراد بتوانند نسبت به عملکرد، خدمات، رفتار و… پزشک مورد نظر، پیشنهادات خود را ارائه دهند. این امر سبب می‌شود کاربران با مشاهده نظر مثبت بیماران قبلی، نسبت به خدمات پزشک اطمینان حاصل کنند. درج بلند مدت رضایت مشتریان نیز می‌تواند یکی از روش‌های تبلیغ پزشکان گردد.ما در گروه دیجیتال مارکتینگ آسابرند این کار را برایتان به بهترین شکل انجام می دهیم.

توجه به نکات مهم در طراحی سایت پزشکی

  • تحقیق و بررسی سایت‌های رقیب: قبل از شروع کار بهتر است نسبت به بررسی و مطالعه سایت‌های رقیب اقدام کنید. لازم است نقاط قوت و ضعف آن را یافته و مقایسه‌ای انجام دهید. به این صورت می‌توانید سایت خود را کامل‌تر و با امکانات بهتر طراحی کنید.
  • ایجاد دسترسی راحت برای کاربران: معمولا در وب‌سایت‌های درمانی و پزشکی حجم بالایی از اطلاعاتی همچون نقشه، آدرس، تلفن، آدرس فضای مجازی، فرم‌های بیماران، منابع و محتواهای آموزشی و… وجود دارند. بنابراین لازم است طراحی سایت پزشکی به گونه‌ای انجام شود، که یافتن مطالب مورد نظر کابران به آسانی صورت گیرد. به طور مثال خدمات ویژه و اصلی سایت را در قسمت call of action ( دکمه‌های فراخوان عملیاتی ) قرار دهید. این خدمات می‌تواند شامل مشاوره با پزشک، رزرو نوبت، ویزیت از راه دور و… باشد.
  • برندسازی: برخی افراد گمان می‌کنند که در طراحی سایت‌های بیمارستانی، درمانی و پزشکی نیازی به برند سازی نمی‌باشد. در حالی‌که جهت طراحی سایت‌های پزشکی، برندسازی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همانطور که مشاغلی همچون رستوران‌ها با برندسازی نظر مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کنند، برندسازی جهت سایت‌های پزشکی نیز قابل توجه می‌باشد. برندسازی کمک می‌کند شما بتوانید در مدت زمان کوتاهی خود را دیگران معرفی کنید.

طراحی سایت پزشکی با انتخاب افراد حرفه‌ای و با تجربه

برای این‌که بتوانید سایت مناسبی را طراحی کنید، لازم است طراحی سایت خود را به افراد متخصص، حرفه‌ای و با تجربه بسپارید. یک طراح حرفه‌ای می‌تواند سایت شما را با توجه به نیاز و هدف کاربر طراحی کند و زمینه فعالیت شما را به دیگران معرفی کند. بنابراین لازم است جهت این امر نسبت به انتخاب شرکت طراحی سایت دقت بیشتری داشته باشید. تا بتوانید با بکارگیری افراد خبره، ماهر و کارآمد سایت پزشکی را طراحی و در دسترس کاربران قرار دهید.

بهینه سازی در طراحی سایت درمانی و پزشکی

تحقیقات نشان می‌دهد شصت و هشت درصد افراد خدمات پزشکی را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین پیگیری می‌کنند. امروزه ایستادن در صف جهت نوبت گیری مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و… وجود ندارد. تکنولوژی و طراحی سایت‌های مختلف سبب شده است، افراد زیادی به راحتی از خدمات سایت مورد نظر خود بهره‌مند شوند.     یکی از مهمترین مواردی که در طراحی سایت پزشکی قابل توجه می‌باشد، بهینه سازی در موتورهای جستجو و سرمایه گذاری در سئو سایت پزشکی می‌باشد. اگر شما بهترین سایت را طراحی کنید اما کسی نتواند به راحتی آن را بیابد، کاربران و مشتریان خود را در مدت زمان کوتاهی از دست خواهید داد. بنابراین لازم است سایت پزشکی به گونه‌ای طراحی شود، که کاربران با جستجوی کلمات اصلی و مرتبط بتوانند سایت شما را مشاهده کنند.

نوشتن محتوای پزشکی

یکی از موارد مهمی که در طراحی سایت پزشکی نقش زیادی در جذب کاربر ایفا می‌کند، نوشتن محتوای با کیفیت و تخصصی در زمینه پزشکی می‌باشد. شما می‌توانید با همکاری افراد آشنا به محتوای پزشکی و متخصص بازاریابی نسبت به نگارش محتواهای سایت اقدام کنید. لازم است محتواهایی در سایت قرار گیرد که علاوه بر کیفیت، طبق قوانین بازاریابی نوشته شوند. همین امر به برند سازی شما نیز کمک شایانی می‌کند.

دکمه فراخوان عملیاتی واضح و مشخص

با طراحی سایت می‌توانید تمام فعالیت کسب و کار، انواع خدمات، اطلاعات مربوط به برند و… را در اختیار کاربران قرار دهید. آن‌چه مسلم است در سایت‌های درمانی و پزشکی لازم است وب‌سایت شما با امکانات بیشتر و فراتر از یک بروشور یا ویترین باشد. به طوری‌که با ورود به سایت، کاربر بتواند تمام امکانات ویژه سایت پزشکی را به راحتی مشاهده کند.     به طور مثال یکی از مهمترین خدماتی که سایت‌های درمانی و پزشکی می‌توانند به طور آنلاین به بیماران و کاربران ارائه کنند، امکان رزرو نوبت به صورت اینترنتی و آنلاین می‌باشد. برای این‌که بتوانید کاربران زیادی را به خود جذب کنید باید از وب‌سایت قوی برخوردار باشید. بهتر است در هر صفحه از سایت پزشکی امکان رزرو نوبت به صورت آنلاین، اطلاعت تماس و… وجود داشته باشد. چنان‌چه مشاوره آنلاین به وسیله فرم تماس بیماران در وب‌سایت قرار داشته باشد، کاربران و بیماران زیادی می‌توانند با صرف کمترین هزینه به پاسخ سوالات خود دسترسی یابند. ایجاد راه‌های ارتباطی مختلف که از طریق طراحی وب‌سایت پزشکی صورت می‌گیرد، گام بلندی جهت پیشبرد اهداف و افزایش درآمد پزشکان به شمار می‌رود.

انتخاب قالب سایت پزشکی

انتخاب قالب مناسب سایت پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. بهتر است سایت در عین سادگی، به روز باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سایتی با ظاهر شلوغ و قدیمی، سبب انتقال حس منفی به بیماران و کاربران می‌شود. به طوری‌که فرد نسبت به خدمات و کیفیت آن دچار شک و تردید می‌گردد. با توجه به این‌که طراحی هر سایت نشان‌گر هویت و نوع کسب و کار شما می‌باشد، باید وب‌سایت شما از شکل ظاهر جذاب، زیبا و ساده‌ای برخوردار باشد. بکار بردن بیش از حد تصاویر، انیمیشن، فلش و… در وب‌سایت پزشکی سبب سردرگمی کاربران و بیماران می‌شود. لذا بهتر است سایت را به طور ساده‌تری طراحی کنید. به طوری‌که کاربرانی با اطلاعات کم نیز بتوانند از محتوا و خدمات سایت استفاده کنند.  

تمرکز بر خدمات ویژه و اصلی در طراحی سایت پزشکی

آن‌چه در وب‌سایت پزشکی به عنوان منبع درآمد شما محسوب می‌شود، خدمات اصلی و ویژه شما در وب‌سایت می‌باشد. بهتر است خدمات اصلی کلینیک و مرکز درمانی شما در صفحه‌های جداگانه‌ای درج شوند. به طوری‌که در هر صفحه محتوای کامل و جامعی درباره خدمات به کاربران ارائه شود. تمرکز بر خدمات اصلی، همراه با اطلاعات دقیق کمک می‌کند، کاربران بتوانند به آسانی در پی حل مشکلات و درمان بیماری خود باشند.

نمایش نظرات کاربران در طراحی سایت

آن‌چه به عنوان مهمترین راه جذب مشتری در طراحی سایت پزشکی شناخته شده است، اعتماد سازی می‌باشد. بررسی‌ها حاکی از آن است که در اکثر وب‌سایت‌ها اولین نکته‌ای که نظر کاربران و مشتریان را به خود جلب می‌کند، تجربه و نظر کاربران قبلی می‌باشد. گاهی برخی افراد بجای خواندن مطالب و محتوای سایت، ترجیح می‌دهند ابتدا نظر کاربران قبلی را مطالعه کنند. برای این‌که بتوانید نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنید، اختصاص دادن بخشی از وب‌سایت خود به نظر بیماران قبلی بسیار موثر خواهد بود. شما می‌توانند نظرات را در قالب ویدئوهای کوتاه یا به صورت متنی در وب‌سایت خود قرار دهید.   سخن آخر مهمترین مسئله در طراحی وب‌سایت پزشکی ایجاد راه‌های ارتباطی آسان با کلینیک، بیمارستان، مطب و… می‌باشد. بنابراین لازم است اطلاعات تماس همچون شماره تلفن، آدرس دقیق، شماره واتس‌اپ، آدرس ایمیل و… در سایت قرار گیرد. برند سازی، شکل ظاهری سایت، درج محتواهای تخصصی، اطلاعات مفید و… در جلب نظر کابران نقش مهمی ایفا می‌کنند. مشاوره از راه دور، پاسخ به سوالات بیماران و کاربران، نوبت‌دهی آسان، رزرو نوبت و… در طراحی سایت پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. تمام موارد ذکر شده در وب‌سایت پزشکی سبب افزایش مشتری و بیماران یک کلینیک، مطب، بیمارستان و… می‌شود. برای این‌که بتوانید در مدت زمان کوتاهی شناخته و مشهور شوید، طراحی وب‌سایت پزشکی خود را به افراد کاردان، با تجربه و متخصص بسپارید.
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات

Articles
معرفی الگوریتم های سئو گوگل و اهمیت آن

الگوریتم های سئو گوگل به عنوان یکی از مهم ترین فناوری ها و قوانین جستجو مورد توجه قرار می‌گیرند. این […]

آشنایی با انواع زبان های برنامه نویسی وب سایت

گسترش اینترنت باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال داشتن یک سایت باشند. همین مورد سبب شده تا شغل […]

بازاریابی عصبی چیست؟

آیا تاکنون دوست داشته اید، دنیا را از دید دیگران ببینید؟ آیا تاکنون دوست داشته اید طرز فکر دیگران را […]

هوش تجاری ، نقطه عطف موفقیت

حتما از دیدن هوش تجاری بسیاری از افراد موفق متعجب شده اید و به دنبال دانستن این موضوع هستید که […]

لندینگ پیج، عامل موفقیت سایت شما

داشتن سایت این روزها به یکی از الزامات 99 درصد کسب و کارها تبدیل شده است. به دلیل پیشرفت فراتر […]

تحقیقات بازار یا خون در رگ های کسب و کار

تاکنون از خود این سوال را پرسیده اید که چرا برخی از افراد در حوزه فروش موفق هستند اما برخی […]

سئو سایت پزشکی

یکی از مهم ترین ویژگی های سئو سایت پزشکی، جذب مخاطب و دیده شدن سایت است. بهترین روش بهینه سازی […]

الگوریتم های مهم اینستاگرام برای پیشرفت کاری و بازاریابی حرفه ای

هر یک از اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی و نرم افزارها برای اینکه بتوانند خدمات مفیدی را در راستای پیشرفت […]

طراحی سایت پزشکی و اهمیت آن

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است، طراحی مشاغل و کسب و کارها به طور گسترده‌ای افزایش یابد. به همین دلیل وب‌سایت […]

تعریف و اهمیت crm

واژه Crm کوتاه شده عبارت Customer Relationship Management می باشد. معنی تحت الفظی این عبارت، مدیریت ارتباط با مشتری است. […]

در تماس باشید